Een geweldige reis die begon met één enkele stap. Ontdek de evolutie van het bescheiden begin tot de wereldfaam.
1865
Bertolli Olijfolie wordt geboren in 1865 in Lucca (Toscane, Italië). Hier begint Francesco Bertolli een winkel die typische lokale producten verkoopt: olijfolie, wijn, kaas en olijven.
1875
Italiaanse emigranten in Amerika missen het eten uit hun vaderland. Ze vragen Francesco Bertolli om dozen vol van zijn beroemde olijfolie te sturen. Zo wordt het merk Bertolli de pionier in de geschiedenis van de olijfolie in de VS.
1890
Het merk Bertolli wordt naar nieuwe plekken geëxporteerd. Van Australië tot Zuid-Amerika en Afrika: overal ter wereld kunnen klanten nu de smaak van Toscane proeven.
1900
De Bertolli olijfolieproducten worden aan de schoonheid van de Italiaanse levensstijl gelinkt doordat ze er tot op heden een emotionele band mee oproepen.
1945
Ons olijfolieverhaal gaat verder na de Tweede Wereldoorlog: het bedrijf Bertolli wordt dan een trendsetter door fors te investeren in de promotie van de naam Bertolli als ‘merk’, iets dat in Italië op dat moment vrij zeldzaam is.
1950
In de vroege jaren ’50 worden de glazen flessen geïntroduceerd met de slogan ‘Koop wat je ziet’. Daarvoor werd olijfolie in metalen blikken en trommels verpakt. Bertolli is het eerste bedrijf in de geschiedenis van de olijfolie dat de belangrijke gezondheidsvoordelen van olijfolie voor de consument op het etiket vermeldt. Het introduceert ook als eerste verschillende soorten en smaken olijfolie op de Amerikaanse markt.
2000
De communicatie in de jaren 2000 behoudt de smaak van familie en het dagelijkse leven. Dit gebeurt met de hulp van Italiaanse beroemdheden als geheim agent Bert – die altijd klaarstaat om problemen in de keuken met Bertolli olijfolie op te lossen – en later met de vertegenwoordiging van de drie verschillende ‘persoonlijkheden’ van de oliesoorten: Gentile en Robusto.
2015
Bertolli viert zijn 150ste verjaardag: een geschiedenis van olijfolie vol traditie en smaak. Hierbij lanceren ze een beperkte editie olijfolie die op het oorspronkelijke reclameontwerp is geïnspireerd.
Heden
Bertolli is olijfoliemerk nummer 1 ter wereld en is in meer dan 40 landen aanwezig.